ابن سینا

در یک جمع سرشار از افراد فرهیخته و مودب نشسته بودم که یه آقای بسیار متشخص ، دانشگاهی و اهل ادب اندر باب برخی از دانشمندان افاضات می کردند و بقیه گوش میدادند . حرف به ابو علی سینا رسید و گفت من در مورد زندگینامش مطالعه می کردم شنیدم که ابن سینا زیدی بود . منم نه برداشتم و نه گذاشتم گفتم عجب ، زیدش کی بوده؟ جمع فرهیخته و سنگین رنگینمو از خنده ترکیدن

5 پاسخ to “ابن سینا”

  1. حسام Says:

    انسان باید حواسش به اونچه از لبانش بیرون می جهد باشد…

  2. a,t Says:

    گمانم من هم شنیده بودم که یکجایی گفته من به طول زندگی اهمیت نمیدم و عرض زندگی برایم مهم است و بسیار زن دوست بود و اینها ..که البته به خودش و زندگی شخصی اش مربوط است 🙂

  3. ماندا Says:

    حالا زيدش كي بود ؟!؟؟؟!

  4. عسل بانو Says:

    عجب! من خيلي از دنياي ايران اسلامي عقبم بابا :). نمي دونستم زيد يعني دوست دختر يا پارتنر.
    اول كه پست رو خوندم نفهميدم منظور اصلا چي بوده. بعد موقع صحبت با يكي از دوستاي ايرانيم با كلي شرمندگي از اينكه هميشه از اونور دنيا يه فاز عقبم پرسيدم زيد يعني چي؟ اونم كلي منو دست انداخته بود كه براي چي مي خواي يا كسي بهت گفته زيدش بشي؟ تازه فهميدم اوضاع از چه قراره.
    حالا اين كلمه از كي و چه جوري وارد محاوره ها شده؟ لابد از وقتي دوست دختر داشتن در ايران قانوني شده ها؟ 😉

پاسخی بگذارید

