ژوزه ساراماگو

چند وقت پیش کتاب کوری نوشته ساراماگو را روی میز دوستم دیدم ، گفت خیلی جالبه حتما بخونش ، و من وقت خواندنش را نداشتم ، دو باره تو کمد خانه خاله ام دیدمش ، بار دیگه خونه یکی از آشنا ها دست دخترش دیدمش ، چند وقت پیش از یه دست فروش با عجله چند تا فیلم گرفتم و بعدا فهمیدم یکی از این فیلمها فیلم کوری بر اساس رمان آن بود و دیدمش . یک ساعت و نبم وقت برای دیدنش داشتم ! داستان جالبی داره . توصیفی از دنیای اطراف ماست ، کسانی که زندگی میکنند بدون اینکه چیزی را ببینند ، و کسانی که آنها هم نمی بینند ولی می دانند چگونه با ندیدن زندگی کنند و سر کسانی که نمی بینند و نمیدانند چگونه با ندیدن زندگی کنند کلاه بگذارند و تمام این قضایا در مقابل تنها یک جفت چشم بینا چقدر مزحک ، دردناک ، سخیفانه ، خنده دار و گریه آور می نماید . حالا دنبال فرصتی هستم که کتابش را خوانم !

5 پاسخ to “ژوزه ساراماگو”

  1. يگانه Says:

    دوست مهربونونم سلام .اتفقا منم خوندم خيلي جالبه خيلي هرچي بگم كم گفتم …. انشالله بخوني خودت متوجه استقبال اطرافنت ميشوي .ممنون به خاطر صداقتت . موفق باشي وشادببينمت …

  2. يگانه Says:

    من خورده كتاب دارم حتي حاضرم پشت فرمونم كه رانندگي ميكنم كتاب بخوونم اما ……………………. من معمولا هديه كتاب ميدم كتاب خوب بخونم تووب ميگذارم ….شماهم كتاب خوب وجالب خوندي بهم معرفي كن .روزت به خيراميرعلي …

  3. زری Says:

    منم دلم میخواد بخونمش. حالا دیگه جدی تر شدم واسه خوندنش.
    راستی من پیدا شدم.

  4. يگانه Says:

    نه من قسمت سردبيري ام …. گزارش را به دوستان و بچه هايي كه باهام كارميكنند ميدم ….. چندسال پيش بودم …….

  5. يگانه Says:

    سلام اميرعلي خسته نباشي مرسي رفتم خوندم .كاش به اين دو سنگ مظلوم هم كوه عروس ودامادسربزني من انشالله توكارم گذاشتم خيلي دلم ميخوادازنزديك وقايع را پيش چشمم تجربه كنم …… …. حس ماجراجويي ام منوكشته …………………….ميگن افسانه نيست واقعي است من ازاهالي اون محل شنيدم ….

پاسخی بگذارید

