جوریدم نبود دادا نجور نیس !

باز یه ماموریت دیگه ، تو کوهستانهای مرکزی زاگرس ، بین استان کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ، مسیرم از اصفهان بود ، با هواپیما رفتم اصفهان شب را ماندم و صبح اول وقت رفتم به بازدید از محل پروژه و عینا همین مسیر را برگشتم ، چون پرواز اولم بعدالظهر بود شب اول را حسابی فرصت داشتم اصفهان را بگردم ، هتلم هتل کوثر بود که مجاور سی و سه پله و یه اطاق با نمای زاینده رود و تمامی تشکیلاتش داشت که بسیار کیف انگیز بود . چون فردا روز سختی داشتم خیلی خودم را با گشت و گذار خسته نکردم فقط مثل اینایی که نذر کردن از سر چارباغ بالا تا ته چارباغ عباسی رفتم و برگشتم . خیلی شلوغ پلوغس این چارباغ عباسی و من به تماشای مردم و مغازه ها پرداختم . اینجا پسرها از حد نرمال بلند قد ترند و دخترها از حد نرمال کوتاه تر . دخترهای اینجا حرف زدنشان بلند بلند است و در حال حرف زدن کلی دست و کله شان را تکان میدند ، حتی در چارباغ بالا که کلاسش بالاتر است به نظرم ، پرشیایی را دیدم در ترافیک مانده و در آن دختره خیلی بالا پائین می پپرد اول فکر کردم دارد حرف میزند ولی  وقتی که به نزدیکش رسیدم فهمیدم که دارد با آهنگی که گوش میدهد میرقصد در خیابان . چندین بار بهم تنه زدند و در بدترین حالت آن یکی از پشت آنچنان به من خورد که جیغ بلندی هم کشید و مو بر تنمان راست شد . دیدم مقنعه و مانتوی خاکستری دارد و وقتی به دیتا بیسم مراجعه کردم گفتم شاید زیور باشد ، اگر زیور را نمی شناسید از تمامی دوستانی که لینکشان این بغل است آمارش را بگیرید .

خلاصه در این شهر همه چیز تحت تاثیر اقتصاد است ، اغذیه فروشی ها لقمه هایی را سر هم میکنند که زیر 1000 تومان قیمت داشته باشد و به همه آنها اسنک میگویند . حتی جوجه کباب هم به صورت لقمه ای یافت می شود . از بریانی خاطره خوشی نداشتم و به راننده ای که قرار است فردا مرا به سایت ببرد قول مردانه داده بودم که در این خیابان چیزی نخورم. نمی دانم نگران سلامتی من بود یا دوست نداشت در سفر فردا هر پنج دقیقه بزند کنار .  شام را در هتل میل کردم که بد هم نبود . اما بین خودمان باشد با آنهمه مراقبه ای که کردم باز نفسم بر من غلبه کرد و یک سمبوسه خوردم و چیزیمان نشد . اتفاقا خیلی هم چسبید چون داغ و تند بود و هوا یک نموره سرد بود.

9 پاسخ to “جوریدم نبود دادا نجور نیس !”

  1. نسيم Says:

    سلام خوب ميگردي .مسئول برنامه ريزي توليد هم بودن بد نيستا؟ برياني اعظم تو چارباغ پايين خوبه. براي دفعه بعد!

  2. sormeh Says:

    نه اون کار جانبیمه این ماموریت مال شغل اصلیمه! منو بکشن دیگه بریونی نمی خورم

  3. نسيم Says:

    ميدوني چند شغله بودن جرمه !!!!!!!!!!!!!!!!كار جانبي!شغل اصلي!

  4. sormeh Says:

    زندگی خرج داره لامصب ، نمی چرخه !

  5. لیلی نامه Says:

    خیلی هم دلت بخواد اصفهانو.یه جوری گفتی انگار اصفهان تو یه مملکت دیگسو شهر خیلی عجیبیه.والا منکه اصفهانیم قدم بلنده.4تا آدم دیدی واسه ما کارشناس اصفهان شناسی شدی.اییییییییییییش

  6. sormeh Says:

    تازه شایعات دیگه ای هم هست میگن خسیسن اصفهونیا ، میخوای برای اینکه مشت محکمی بر دهانه استکبار بزنی 15 روز عید مارو دعوت کن اصفهان بعدش من بیام از کمالاته اصفهونیا تعریف کنم

  7. لیلی نامه Says:

    اصلن لازم به اینکارا نی.اصفهان نصف جهان است.زبان گویای ارزش و اعتبار شهر و مردم اصفهان نمیباشد.عید تشریف بیارید.دور هم!!!

  8. يگانه Says:

    نمی دونم چرا اصفهانيا جواب هيچ سوالي را نمي‌دهند و در جواب سوال شما آنها هم سوال مي‌پرسنداين هم چند مثال:
    مثال1 (وقتي مي‌خواهيد سوار تاکسي شويد) :

    شما: آقا کجا مي‌ريد؟
    راننده: شوما کوجا مي‌خَين برين؟

    شما: دروازه تهران
    راننده: در بستي؟

    (در اينجا اگر بگيد نه راننده ديگه جوابتون رو نمي‌دهد اما اگر بگيد بله) :
    راننده: بيُين بالا

    شما: چقدر مي‌شه
    راننده: چندي مي‌خَي بدي؟

    شما: … تومن
    مستقلا از مبلغ شما جواب راننده اينه: کَمِس دادا !

    مثال2 (وقتي از دوستتون آدرس مي‌پرسيد) : شما: خياط خوب سراغ داري؟
    دوستتون: چي‌چي مي‌خَي بيدوزي؟

    شما: کت و شلوار
    دوستتون: پارچه داري؟

    شما: بله
    دوستتون: پارچِت خُبس؟

    شما: بله
    دوستتون: چه رنگيِس؟

    شما: چه فرقي مي‌کنه؟
    دوستتون: فرق مي‌کونِد دادا! فرق مي‌کونِد!

    شما: خب، سورمه‌اي
    دوستتون: مبارکِس، خَبِريِه؟

    شما: نه بابا، بالاخره خياط سراغ داري يا نه؟
    دوستتون: اگه خبري نيس کتا شلواري سورمِي مي‌خَي چيکار؟

    (و آخرش هم جوابتون را نمي‌دهد…..اين سياست اصفهاني هارا سالهاست بيخ گوشم ديدم و من زيادديد جالبي ازادمهاي اين شهرندارم ولي جاهاي ديدني را درحد يه روز مي پسندم . منم اصفهان بودم اين دوسه روزه ماموريت كاري …اردستان ……ديشب رسيدم .خوش گذشت اماسخت بود …..حتي نشد خود اصفهان بريم …مرسي از افتخار بازديد ت …فرداصبح هم بروزم .

  9. يگانه Says:

    سلام اميرعلي عزيزخوبي .بروزم .

پاسخی بگذارید

