درباره ژاکتِ آقایِ اِشمیت

برف از آسمان گووله گووله می بارد و من با یک لیوان چای داغ و شیرین پشت پنجره به نظاره مشغولم . طعم شیرین دو فیلم بسیار زیبایی که به صورت اتفاقی دستم رسید و دیروز و پریروز دیدم هنوز زیر دندانم حس میکنم . مدتها بود که از دیدن فیلمی لذت نبرده بودم و پس از در گیری شدید با گریز آناتومی و کرایمینال مایند دیدن این دو فیلم مثل خوردن قهوه با یک دوست دختر (به کسر ت ، لطفا سر هم نخوانید! ) بدون هیچ غرض و مرض البته ! دور از چشم همسر هیجان انگیز و شیرین بود . توصیه میکنم اگر در این شبهای سرد به گوشه ی گرم کاناپه زیر پتو خزیدید و خواستید فیلم سنگین و تامل بر انگیزی را در این شبها تجربه کنید این دو فیلم را از دست ندهید .

اولین اش درباره اشمیت About Schmidt محصول سال 2002 با بازی حیرت انگیز جک نیکلسون است و دیگری the jacket با بازی تحسین برانگیز Adrien Brody (فیلم پیانو را یادتان هست ؟ با آن چهره استخوانی و قد بلندش ) . چقدر امید بخش است داستان دو فیلم در اوج تلخی و پریشانی اولیه و چقدر توجه آدم جلب می شود به ارزش ثانیه ثانیه عمری که باقی مانده است و اینکه آدم این گنجی که در دست دارد خرج چه چیزهایی می کند و آیا ارزشش را داشتند یا نه . دلم میخواهد باز هم در باره این فیلمها بنویسم شاید دفعه بعد. و نکته جالب این است که فضای این دو فیلم زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است ولی در ذهن من با هم چنان عجین شده اند که انگار یک داستان را دیده ام .

پ.ن. بعضی آدمها مثل شخصت استارکس در فیلم ژاکت ، آمده اند که دنیا جای بهتری برای زندگی بقیه باشد .

2 پاسخ to “درباره ژاکتِ آقایِ اِشمیت”

  1. نسيم Says:

    دوست جون من مدتهاست دلم يه فيلم خوب ميخواد. اين دوتا رو نديدم سعي مي كنم پيداشون كنم و طلسم فيلم نديدن بشكنه.
    نميدونستم يه كسره ناقابل اينقدر معني رو عوض مي كنه:-)

  2. لیلی نامه Says:

    خب..یادش بخیر .تا همین چندماه پیش تهران زندگی میکردمااا.برفم بود..اصفهان که یه روز فقط یه نمه برف اومد
    هرچی به این آقامون!!!! میگم مرد،4تا فیلم درست حسابی ازین رفقات بگیر بیار بزنیم تو رگ..مگه گوش میده.اینجانبات هم ناچارا به فیلمای هر از گاهی خوب و اکثرا دست پایین ماهواره ای تن میدهیم.البته بعضی شبکه ها اکثرا فیلماشون بدک نیس..
    چندتا فیلم دیگه هم که به نظرت خوبه بگو

پاسخی بگذارید

